Barcelona / Hiszpania / Katalonia

Port lotniczy Barcelona – drugie największym lotnisko w Hiszpanii

Port lotniczy Barcelona, znany również jako Barcelona–El Prat, to międzynarodowy port lotniczy usytuowany zaledwie 10 km od serca Barcelony, w miejscowości El Prat de Llobregat. Z dumą zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości wśród hiszpańskich portów lotniczych, z obsługą imponującej liczby 52,7 miliona pasażerów w 2019 roku.

El Prat wnętrze terminalu

Kluczowe Połączenia i Obsługiwane Trasy

Lotnisko Barcelona obsługuje głównie loty krajowe, europejskie i trasy do Afryki Północnej. Jednakże, jest również strategicznym punktem dla podróży do Bliskiego Wschodu, Azji, Ameryki Łacińskiej, Ameryki Północnej i Afryki Subsaharyjskiej. Zostało uznane za główne lotnisko Katalonii, będąc bazą dla wielu renomowanych linii lotniczych.

El Prat sklepy w terminalu

Wiodące Linie Lotnicze i Baza Operacyjna

Port lotniczy Barcelona to nie tylko miejsce dla podróżnych, ale także centrum operacyjne dla kilku kluczowych linii lotniczych. Jest główną bazą i hubem dla Vueling Airlines, a także bazą dla Iberia Regional. Ponadto, gości tanie linie lotnicze takie jak Ryanair, Air Europa, Norwegian Air Shuttle i EasyJet.

El Prat pasaż sklepów w terminalu

Nowoczesny Terminal 1

Inauguracja i Wymiary

W 2009 roku otwarto nowy Terminal 1, stanowiący piąty co do wielkości na świecie obiekt tego typu. Zaprojektowany przez Ricardo Bofilla, ma powierzchnię 548,000 m², a rampa samolotowa aż 600,000 m². To imponujące dzieło architektoniczne zapewnia podróżnym komfort i efektywność obsługi.

El Prat wnętrze terminalu

Wyposażenie

Terminal 1 imponuje 258 stanowiskami odpraw, 60 rękawami, oraz 15 nowoczesnymi karuzelami bagażowymi. Co istotne, jego infrastruktura obejmuje aż 24,000 miejsc parkingowych, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z wcześniejszym terminalem.

El Prat wnętrze terminalu

Prognozy Rozwoju

Przewiduje się, że Terminal 1 będzie w stanie obsłużyć aż 55 milionów pasażerów rocznie, realizując 90 operacji na godzinę. Planowane inwestycje o wartości 5,1 mld € zakładają rozbudowę lotniska, w tym nowego terminalu satelitarnego i modernizację istniejących obiektów. Budowa terminalu południowego, część tej ambitnej fazy rozwoju, przewidziana jest na budżet wynoszący 1 mld €.

kołowanie do pasa starowego
widok z okna na miejsca postojowe samolotów

Tradycyjny Terminal 2

Historia i Rozwój

widok z okna na miejsca postojowe samolotów

Terminal 2 jest podzielony na trzy części: 2A, 2B i 2C. 2B, najstarsza z nich, ma korzenie sięgające 1968 roku. Rozwój terenów 2A i 2C nastąpił przed Igrzyskami Olimpijskimi w 1992 roku, również pod kierownictwem Ricardo Bofilla.

Barcelona–El Prat napis BARCELONA

Wykorzystanie po Otwarcie Terminalu 1

Po otwarciu Terminalu 1, Terminal 2 został częściowo opuszczony. Jednak, zdecydowane działania władz lotniska, takie jak obniżenie opłat za lądowanie, przyciągnęły tanie linie lotnicze regionalne, przywracając pełniejsze wykorzystanie terminalu.

Barcelona–El Prat kołowanie
start samolotu, w dole lotnisko

Podsumowanie

Port lotniczy Barcelona, z drugim co do wielkości lotniskiem w Hiszpanii, stanowi nie tylko strategiczne centrum podróży, ale także imponujące dzieło architektoniczne i punkt operacyjny dla wielu renomowanych linii lotniczych. Jego rozwój zyskuje na znaczeniu, kształtując się w kierunku obsługi jeszcze większej liczby pasażerów i nowoczesnych udogodnień.

postój samolotu Transavia

Brak komentarza

    Komentarz

    error: Treść jest zabezpieczona!!